Kontrollerad  lek - Som hund och katt

Alla inlägg den 22 december 2008

Av Carro - 22 december 2008 22:25

Har kommit hem från Åkersberga nu och ätit en god middag framför TV:n. Ebba inkvarterades hos några kompisar så vi kunde i lugn och ro trava omkring bland butiker och shoppa loss.

Leksaksaffärer, bokaffärer, klädaffärer, inredningsbutiker (affärer?), mataffärer, järnaffärer, blomsteraffärer och så vidare och så vidare tills vi va slut, pengarna va slut och julklapparna färdighandlade. Nu är det värsta över, och det mysigaste kvar. Slå in och sätta etiketter, fixa och dona och GE. Riktigt nöjd med alla julklappar vi köpt i år, tror båda familjerna kommer bli nöjda :)

I morgon blir det mer shopping (ska baka julgodis), en sväng till farmor, hämta ut de allra sista julklapparna i Norrtälje och sen baka, pynta och klä gran. I morgon kan jag inte sova till mitt på dagen, i morgon är det upp med tuppen och börja göra i ordning inför onsdag. Det sprudlar i kroppen som på ett barn, en känsla jag hoppas fortsätter infinna sig hur gammal jag än blir.

Nu ska jag fortsätta slå in julklappar.

So long!  

Av Carro - 22 december 2008 17:04

Fredrik har precis kommit hem och vi har gått igenom alla julsaker som vi fick från farmor och Semmersby igår. Det fanns en del fina saker som nu ligger mindre bättre förpackade i en "behålla-kartong". Hittade en hel del mindre fina saker som ligger i en annan kartong som ska skickas till Wira. Fredriks mamma samlar på tomtar. Vi hittade en tomte som spelade dragspel och Fredrik blev eld och lågor "mamma kommer bli överlycklig, hon samlar på tomtar som spelar dragspel". Eh... hon samlar på alla typer av tomtar! Ska försöka få nåt kort på julafton så ni får se vilken tomteinvasion det blir i deras hem under julen, de är precis överallt! Jättemysigt men en aning overkill. Hon kommer nog bli jätteglad över den här stora kartongen. Sorry syster, du får inget :)

Hittade mer än bara tomtar i lådorna också, ett och annat kräldjur kröp också fram bland inslagspapperet. Efter det fick Fredrik stå för upplockningen, hatar kräldjur.

Har kollat igenom alla julklappar också, och det fattas fortfarande några. Så nu är vi påväg att göra oss i ordning för att åka en sväng till Åkersberga eller Arninge och inhandla det sista. Ikväll blir det inslagning och hopslagning och jag ska pilla lite med syskonens julklappar. Blir mys på hög nivå!

So long!

Av Carro - 22 december 2008 15:06

Så, nu har jag lyckats ladda upp några fler bilder. 


Askari har också fått stå ut med lite photoshopande. Färgändringen på sista bilden var oavsiktlig men blev tydligen bra enligt Börnis, så jag behåller den.

Original (typisk Askaribild)


Här är ögonen redigerad


Här är färgerna ändrade och bilden har blivit ännu mer Askari :)


En liten Ebba bild då. 

Original


Och redigerad. Det här va bland det första jag lärde mig så det har väl blivit mitt "defaultbeteende" som man säger inom klickerträning ;)


Min favoritbild på oss, original


Samma sak igen då fast tvärtom så att säga.


Det var de jag känner mig tillräckligt nöjd med för att bjuda på just nu :) Kommentarer/kritik/ris/ros mottages gärna!

Av Carro - 22 december 2008 14:38

Ja Herregud vad fast man kan bli. Julkortet hoppas jag de flesta av mina vänner har fått, har ni inte det har jag antaglien inte er mailadress.

Här är i alla fall några andra alster jag lyckats åstadkomma.


Original


Redigerad


Nu laggar datorn och resterande bilder har tydligen inte blivit uppladdade på bloggagratis. Jag provar igen och laddar upp flera så fort som möjligt!


Carro, 22.
hundIDiot ut i fingerspetsarna.
www.hundid.se http://www.hundid.se
http://carro.hundid.se

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Hundtränaren

Senaste inläggen

Ebba

Photobucket

Mikroblogg

Sid

Photobucket

Kategorier

Nebbie

Photobucket

Arkiv

Sök i bloggen

Askari

Photobucket

Länkar

hundID

Photobucket

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards