Kontrollerad  lek - Som hund och katt

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2009

Övningskör

Av Carro - 11 oktober 2009 19:31

Idag körde jag hela vägen hemifrån och in till centralen och har alltså gjort Stockholmsdebut. Med jeepen visserligen men kände mig ändå väldigt duktig. Har dessutom gjort mitt livs första omkörning, på 276:an. Folk kan ju inte köra 70 på 90-vägen heller, då får de räkna med att bli omkörd även av en ovan. Jag skötte mig jättebra tyckte Fredrik, men han påpekade att det räckte med att titta i döda vinkeln EN gång innan man bytte fil. Jag tyckte inte man kunde va nog försiktig ;)


Parkerade på centralen och lyckades placera bilen med en halv centimeter mellan extralysena och staketet framför. Enbart tur påstod Fredrik, stor skicklighet hävdade jag! Mnja...


Nu sitter jag på tåget på väg till Karlstad. Hade velat ta femtåget egentligen men Fredrik ville gärna ägna alla dagens ljusa timmar åt att jobba på tomten och inte på att köra mig in till centralen. Jag har varit och tränat en händelserik lydnad hos Åsa och hemma igen så stekte jag pannkakor. Wira-Tomas var och installerade luftvärmepump hos Perhult och jag bjöd in de båda två. Kände mig som en riktig bonnfru när jag stog och stekte pannkakor åt byns alla pojkar. Det ska bli riktigt kul när Perhult flyttar in på riktigt.


Nu ska jag återgå till att plugga faktiskt. Åker InterCity där det inte finns vägguttag så jag måste passa på innan batteriet på datorn dör. Har en strategi för resan som jag ska försöka hålla på, om jag inte somnar. Saknar att inte ha någon Börnis som väntar på mig i Karlstad, det kommer kännas konstigt att sitta och vänta på busstationen helt ensam. Dessutom känns det konstigt att bara ha Ebba med sig, både Askari och Sidden kamperar med sina hussar i veckan. Jag kommer sakna mina pojkar, men det kommer bli rena rama semestern att bara ha Ebba hos sig.


Plugga var det ja, so long!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 30 juli 2012 13:30

Jag använder den gröna bollen "Everlasting Fun Ball" som aktiverings- och belöningsboll till både mina egna och dagisets/pensionatets hundar. Den heter "everlasting" och hittills har jag ingenting att säga emot det namnet, trots att jag provat den på...

Av Carro - 30 juli 2012 13:26

En titt in i min vardag hittar du här och här. En titt in på dagis hittar du här. Trevlig läsning!   Vill ni läsa inläggen direkt kan ni följa min nya blogg på www.hundid.se   Hoppas vi ses och hörs! ...

Av Carro - 30 juli 2012 13:19

Jag och Kaj har påbörjat vår agilitykarriär på riktigt genom att ta privatlektioner för en instruktör som heter Sandra Eriksson. Här kan du läsa om våra två första lektioner.   Du hänger väl med till www.hundid.se? ...

Av Carro - 30 juli 2012 13:05

Förra helgen var jag och Kaj i väg på äventyr, närmare bestämt på utställning i Köping. Kaj uppförde sig som en prins och betedde sig som om han aldrig gjort annat än travat vackert och visat upp sig snyggt. Resultatmässigt ner som en pannkaka och up...

Av Carro - 26 juli 2012 22:36

Jag flyttar nu mitt bloggande till www.hundid.se eller hundid.wordpress.com (adresserna leder till samma sida och båda ska fungera att lägga in på t.ex. bloglovin eller Google reader). Anledningen är helt enkelt att det känns mer logiskt att samla al...


Carro, 22.
hundIDiot ut i fingerspetsarna.
www.hundid.se http://www.hundid.se
http://carro.hundid.se

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Hundtränaren

Senaste inläggen

Ebba

Photobucket

Mikroblogg

Sid

Photobucket

Kategorier

Nebbie

Photobucket

Arkiv

Sök i bloggen

Askari

Photobucket

Länkar

hundID

Photobucket

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards